מאחורי ההדמיות המפוארות של קמפוס שומריה עמד שטח שמם וריק שרק חיכה שיבואו ויפריחו בו את השממה. האתגר בהדמיות הקמפוס היה מקבץ של נושאים לפיצוח, כמו – עד אז מושג ההדמיות כמעט ולא היה קיים במגזר הדתי, נצרך כאן צעד אמיץ ואסטרטגי כדי להביא את ההדמיות לציבור הדתי ככלי אדיר למינוף שיווקי נכון ויעיל בנוסף לרצון האדיר של מנהל הקמפוס להרשים את הרבנים, המדריכים והתורמים הקשורים לפרויקט. נושא נוסף היה התאמת התוכנית למגזר הדתי מבחינה מנטלית ועיצובית, כמו בנית בית כנסת בסגנון הדתי ועוד.